Jan 28, 2009

Life is full of choices

Yes folk, life is full of choices. But for this...I seriously cannot make any mistake. If not, the consequences is unbearable. hu-hu.

****

my baby sis: kenapa pilih ni, gelap sangat....nampak mcm %$#@
me: ko ni racist

my brothers: pilih kaler yang kontra sket...moden.
me: nanti rumah aku nampak cam tadika.

ayah: pilih apa2 kaler jek. Beli nippon paint. Nanti 5 tahun takyah tukar kaler.
me: skrg musim gawat. lagipun kite kene sokong brand malaysia.
ayah: ko kan keje company jepun.
me: .......

friends: tengok deko eric. mana la tau dpt idea.
me: siaran tv si botak tu ke...atas tade rambut, bawah ader janggut...kihkihkih


****

But now my headaches are gone. Me & my wife made our choices. Considering all the options & feedback from family, friends, & girlfriends (uhuk!)....these will be the colors of our home.


fresh biscuit + crete barrel (living room & dining)
plum pink + ruling royalty(master bedroom)
cerulean (study room @ office)
snowbush (room 2)
fresh biscuit (room 3)
papyrus (doors)
orion + oak (outside walls)


ni gambar sape ntah

14 comments:

FARYN said...

taruk je kaler pelangi...meriah..haha

Azhan said...

kaler pelangi?...ko kan dah jadi pompuan...bg la cadangan feminin sket

tq... :)

faiz said...

ko suruh Rangga cat rumah ko?
patutle mahal

Azhan said...

mok, rangga? watdehell...
enlightened me!!!

Anonymous said...

semua kaler ko sebut ni...yang make sense kat aku cuma oak...fresh biscuit is a colour now ehh...hmmm

Azhan said...

Fairuz Kassim,
bole tengok http://www.nipponpaint.com.my

we rather use exotic names than plain red, blue, yellow. Next time expect to see colors like...coklat kehitaman ala wak zailan, merah jambu hati sayu alanzed, biru hitam malam fairuz kassim (dekat2 midnight blue la)

ha-ha

Anonymous said...

Tuan Azhan,

Tuan memang creative...tahap keSENIan yang amat tinggi

Azhan said...

FK, shell dah offer ko VSS ke?

aku nampak gambar ko kat sini.

Anonymous said...

Tuan,

Manada VSS...tu kat *perling tu....gua tak dok *perling....itu Anantha

Azhan said...

hahaha...anantha duk skudai..kan dulu kau sesama sambut deepavali kat sana...buat2 lupa lakkk

itu gambar mark anthony...budak yg duk bilik ujung kat blok G29. hari2 dia baca bible. alim.

Anonymous said...

hahahahha,

Betul...itu Christian yang alim....bleh jadi bishop tu beb...hahahahah

Azhan said...

bishop kalu diploma...degree bisa jadi father

Wak Zailan said...

ini kira Racist, aku tak mau campur.... jangan ko cat rumah ko warna Biru Celcom ke, Pink ke...

tapi kalau rumah ko warna-warni nampak mcm tak Melayu sangat laaa... aku sedar aku coklat kehitaman, orang panggil aku Keling pun aku tak kisah... cuma jangan orang yang kutuk kulit aku ni nanti bila susah nak mintak tolong aku, masa tu time will tell laaa... hahahahaaaaaa... (aku pun bukan mulia sangat!!)

Azhan said...

ko buat MLM ke? :)

tahniah...