Sep 23, 2008

Kempen Pandu Cermat Hari Raya 2008


Salam,

It's Ramadhan, and hope all of u Muslim can make the best of it.

Hari Raya semakin hampir, mesti ramai yg sudah sedia membuat persiapan raya. Yang menyambut hari raya sebagai pengantin baru mesti excited giler...memandangkan salah seorang akan menempuhi satu pengalaman baru beraya bersama keluarga suami/isteri, macam si Faiz & Farah ni. So good luck guys. Hehe. Nanti share² sket citer lepas raya.

Kepada rakan² yg drive utk balik kampung tuh, drive la bebaik. Kalau ada passenger kat belakang tuh, buckle up for your own safety. Jangan gaduh² nak tukar siaran radio atau nak tukar cd lagu. Gilir² la dengar lagu tuh. Haha. Kalau nyampah dengar lagu raya Datuk Siti tuh, korang laki bini dengar jek album Death Magnetic (Metallica). Pun ok gak. Kepada yg bujang pun sama, drive baik², yg naik motor tuh tunggang la elok². Umur pun dah lanjut, takkan nak jadi mat rempit lagi kan? Tunjukkan contoh yang baik kepada belia² kat kampung anda. HohOhoo...

Apa-apa pun mulakan perjalanan dengan doa. Moga dapat keberkatan. Amin.

8 comments:

Ali said...

baiklah en. sasa. aku insaf kejap.
balik raya x bawak laju. tp bawak laju² :p.

Azhan said...

jentik,
aku tak risau sgt pasal ko ni. sebab dulu pun ko bwk motor setahun tak ganti minyak 4T masih bole survive.

FrH said...

haha. thanks.
xde laa sampai excited giler .. sayu pn ada gak. raya pertama di umah mentua.. havent used to it ... yet.

kau raya pertama kat mana? aku kat batu kikir....

Azhan said...

farah,
sayu kunun...tahun nih aku kat JB. Sbb tahun lepas balik Rembau.

batu kikir kat mana tuh? jap aku check google map...haha

abeh la ko balik kg nanti kene kemas rumah, sapu sampah kat laman rumah, anyam ketupat, masak rendang, kacau dodol, hahah....

FrH said...

aku cuma pandai sebut batu kikir, xpernah pegi lg .. haha.

kemas umah, sapu sampah, masak rendang, kacau dodol boleh lg .. tp part anyam ketupat tu .. adoiii. tu aku serah pada kau & kadir laa .. (teringat last 2 years punye ofis decoration, kau laa champion dgn kadir anyam ketupat riben tu haha)

Azhan said...

anyam ketupat tu turun-temurun....kalau tak tau kau beli jela ketupat adabi tuh. haha.

kadir pandai anyam ketupat, skrg dah pandai parut kelapa.

Wak Zailan said...

aku tak boleh handle laaa tgk nama Ali tu....

Ko bukan naik bas ke tik?? asal nak bawak laju2 plak??

Azhan said...

ahahah....ke si jentik buat part time jadi driver bas