Jul 9, 2009

Kisah "Quote" Lagi

“I have more respect for the fellow with a single idea who gets there than for the fellow with a thousand ideas who does nothing.” Thomas A. Edison.

Translate bahasa aku: "Kalau setakat berbual lebat tapi tarak contribute baik lu duk jejauh dari gua."

Apasal dah 2 entry cerita pasal quote ni? Biasa la kalau dah kusut pasal kerja, macam-macam quote aku nak recall. Quote ni memang beracun dan pedas kalau aku bagi kat team member yang pessimist dan asik nak complaint. Memang dah genetik sesetengah orang kita agaknya nak reward dulu baru nak perform. Pre-paid employee.

Anyway, cerita lagi pasal quote dan Thomas A. Edison ni, teringat masa kerja asik buat evaluation dan testing. Entah amende idea bos aku nak taruk spring dan plastik dalam hard disk. DOE, DOE, DOE, sampai aku naik fed-up. Buat failed, buat failed, sampai raya pun aku nak kena kerja. 6 bulan entah apa-apa buat testing sampai aku nak resign, sekali bini aku (masa tuh merangkap awek yang berjauhan...) antar sms...

"Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time - Thomas Edison." Terus aku jatuh cinta buat kali ke-87 kat bini aku dan kembali bersemangat nak buat DOE (...lagi).

Entry bermula macam ganas, last-last jadi jiwang. Padan muka korang baca perenggan atas. Ha ha ha ha.

5 comments:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hehehe..

cakap pasal Quote ni..bila aku cakap dgn dorg Quote2 yg aku tau, dorg buat muka sengal jer...agaknya buku sejarah tak bagitau sapa itu Mahatma Gandhi, etc.

Azhan said...

gandhi tak kenal


aznil, aril, ac, mawi...tu tokoh penting astro diorang tau

lavidalabelle said...

xD 'kdg2' jiwang pun apa salahnya. kita ini manusiaaaaaaaaa

junkfood said...

tapi quote yang aku pakai sekarang berbunyi "just because i don't care doesn't mean i don't understand".

nampaknya aku termasok dalam golongan genetik orang yang sesetengah yang engkau cakap tu la..

by the way.. orang yang cakap benda ni adalah homer simpson. aku mintak maaf kalau engkau marah aku maseh lagi berfikiran seperti remaja.

Azhan said...

belle,
ha ha yela...lebih2 nanti kene flame

fifi,
dah nama pun FIFI...
tahniah sbb jadi student balik, gua jeles