Sep 21, 2011

Neutral

Dalam hal politik, orang Malaysia mudah buat assumption.

Keluar satu ayat dituduh, hei BN!
Keluar satu ayat, dituduh hei Pakatan!

Tak boleh cakap atas dasar neutral, atas pagar. Nanti disuruh buat parti sendiri.  What the hell?

Kenapa taksub sangat sampai jadi denial. Kalau sifat taksub dan partisan tu dah sebati dengan darah daging kau aku boleh confirm 0.003% je lagi kebarangkalian untuk kau jadi bahlol sejati. Tak tahu nak beza mana yang betul, mana yang bahalol.

Aku ada kawan yang hari-hari ada hujah kenapa mesti sokong PAS. Sampai berpeluh hujah dengan aku last-last aku bagi reply sarkastik. Ada sorang lagi asyik puji kerajaan je. Dengar dia bercakap dah macam narrator Utusan. Pun aku muak.

Tahu tak apa yang aku nampak?
Kerajaan tak buat kerja, pembangkang lagi la merapu. Dua-dua messed up.

Tahu tak tak siapa yang boleh ubah nasib kita?
Jawapannya senang. Diri sendiri.

1 comment:

udin said...

umno for life? transfer factor?


aahaha apa pun undi adalah rahsia. dua2 belah bongok