Nov 12, 2009

Survey di kalangan pekerja

Kecik-kecik dulu aku rasa semua orang tengok sesame street dan sempena ulang tahun Sesame Street ke-40, aku cuba cari common ground beberapa karakter sesame street dan karakter di opis based on pengalaman aku kerja di sesetengah company. Jangan serius sangat, just for laugh.

(1) Adakah anda atau rakan sekerja anda sebegini? (Y/N)
Oscar. Hobi bertegang leher. Semua benda dia nak berdebat. Scrammmm! (Farah dulu ada kawan baik kat IQC macam ni, ha ha ha).

(2) Adakah anda atau rakan sekerja anda sebegini? (Y/N)
Bert. Rakan sekerja yang fikirannya sentiasa -ve dan grumpy. "Ini tak boleh, itu tak boleh. Tak boleh pakai la ni. Macam mana nak amik data ni. Macam mana nak buat ni." Paranoid android.


(3) Adakah anda atau rakan sekerja anda sebegini? (Y/N)
Ernie. Semua kerja nak simple dan ambil mudah je. Idea pelik-pelik dan kadang-kadang cara dia kerja boleh buat orang lain mengamuk.

(4) Adakah bos anda sebegini? (Y/N)
Count von Count. Suka cekik darah. hahaha.


(5) Adakah anda atau rakan anda sebegini? (male only) (Y/N)
Big Bird atau yang mempunyai big birdie. Ha ha ha.

(6) Adakah anda atau rakan anda sebegini? (Y/N)
Cookie Monster. Suka-suka mentekadarah masa kerja sampai semut pun datang kat meja kita dan juga meja orang sebelah.


11 comments:

Farhana said...

kikiki!!...really cute dear

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hahaha~

ada!!!

yg annoying sampai aku gelar ahli sihir wanita pun ada~

FrH said...

kah kah kah .. teringat plak kt "kawan baik" itewww ...

kesian dia, agak2 skrg dia bertegang leher dgn sape laa plak ..

Hazrey said...

Hahahah macam monyet. Hahahaha. aku teringat kawan aku yang kitaorang panggil E.T. Hahahaha..

Big bird yang takleh handle tu. Hahahahah bodohlah.. hahahaahhaha

Anonymous said...

kelakar2..anda sendirik yang mana satu ea?

Azhan said...

dear,
yes i am...teheehee

Zara,
ahli sihir? jgn sampai dia sumpah kau jadi big bird suda laa

Farah,
khabar angin mengatakan dia skrg berdebat dgn anak jiran dia yg umur 8 tahun.

Hazrey,
hey birdie birdie

Anon,
konfem la big bird. lagi mau tanya. ha ha ha ha.

Umie said...

classique!

shud include one more character...elmo..

Azhan said...

Umie,

mula2 mmg dah include elmo, nanti ada org yg bertambah emo

ha ha

bungacahaya said...

Salammm...

Saya akan terus check sorg2 kat opis kot ader yg kena-mengena.
Hahahah..Anyway..BEST!

Al-Qolamun said...

hmm..takde yang gini..yang tukang "air-cond" dan "kipas berdiri sama drizzle" ade lah. hahah

Azhan said...

bungacahaya,
nak check sorang2? free sangat ke...

Al-Qolamun,
aku belajar term baru di sini...kipas berdiri sama drizzle...
yeah